Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιοκτήτων Χώρων Κ.Υ.Ε. / υ.σ : ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞHΣ ΠΕΡΙ ΙΔΡΥΣΗΣ Κ.Υ.Ε.


Κε Παπαδάκη,

Τα συγχαρητήριά μας για τη μοναδική σας προσπάθεια ενημέρωσης και προβληματισμού.

Συνημμένα υπόμνημά μας για την επανεξέταση διάταξης περί ίδρυσης Κ.Υ.Ε. το οποίο μπορεί να δημοσιευθεί ελεύθερα.

Αποστέλλεται σε όλα τα εμπλεκόμενα Υπουργεία (Πολιτική Ηγεσία και Υπηρεσιακούς παράγοντες), Επιτροπή Ανταγωνισμού κ.λ.π.

Θεωρούμε πως τον αποφασιστικό λόγο περί ίδρυσης αλλά και λειτουργίας ενός Κ.Υ.Ε. ή όχι, λόγω και επιστημονικής κατάρτισης και αντικειμενικής κρίσης, θα πρέπει να τον έχουν μέσω των Εποπτών Δημόσιας Υγείας αποκλειστικά οι Δημόσιες αρχές και όχι ο οποιοσδήποτε ιδιώτης – και το δυστυχέστερο άσχετος περί τα Υγειονομικά – όπως δυστυχώς συμβαίνει σήμερα.

Με εκτίμηση,

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΧΩΡΩΝ Κ.Υ.Ε. / υ.σ.

Το άρθρο 5 παρ. Οίκημα εδάφιο 2 της υπ Αριθμόν ΥΙγ/ΓΠ/οικ. 96967 (ΦΕΚ Β’2718 /08.10.2012) Υ.Α., περιγράφει που επιτρέπεται η ίδρυση ορισμένων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος – Κ.Υ.Ε. (Βλ. παράρτημα) σε αντικατάσταση του αρ.1 παρ.ΐβ της Κ.Υ.Α. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.3.1/21220 (ΦΕΚ Β’ 2496/04.11.2011)

Η παραπάνω διάταξη (εδάφιο) του 2012 ή όπως αυτό ήταν το 2011 ή και παλαιότερα και όπως γενικά κατά καιρούς διατυπώνεται, δημιουργεί μόνιμα και σοβαρά προβλήματα που δεν έχουν αντιμετωπιστεί μέχρι σήμερα. Αυτά προκύπτουν εκ του μη όντος, κατά τη διαδικασία της προέγκρισης άδειας Κ.Υ.Ε..

Στη ρηξικέλευθη Υ.Α. Υ1γ/ΓΠ/οικ. 96967 (ΦΕΚ Β’2718/08.10.2012), αν και πάλι τροποποιημένο σε σχέση με παλαιότερες διατάξεις, το παραπάνω εδάφιο παρέμεινε, για να ταλαιπωρεί όλους τους ατυχώς εμπλεκομένους, δικαστικά, οικονομικά, επιχειρηματικά, κλπ.

Οι συνεχείς αλλαγές του αλλά και η νομολογία αποδεικνύουν όχι τη διαχρονική αδυναμία της Διοίκησης ή της Πολιτικής Ηγεσίας να διαχειριστούν το θέμα, αλλά το ότι λανθασμένα το ενέτασσαν και εντάσσεται ακόμα σε μια παρωχημένη για τα σημερινά δεδομένα αντιμετώπιση. Γι αυτό το λόγο, ακόμα κι αν τροποποιείται συνεχώς και πάλι οριστική λύση δεν δίδεται. Θεωρούμε ότι εντάσσεται στις Υ.Α. απλά «από παράδοση». Όπως όμως και εάν διατυπωθεί «κατά την παράδοση», θα παραμένει εσαεί προβληματικό. Είναι ένα σημείο της Υ.Α., σε πλήρη αντίθεση με όλο το σύγχρονης λογικής υπόλοιπο κείμενό της, που διατηρεί ένα κακό παρελθόν και προωθεί ένα χειρότερο μέλλον εμπλοκών.

Οι συνεχείς διαχρονικά ατυχείς διατυπώσεις του, που απαιτούσαν μέσω συνεχών αλλαγών άλλοτε τη συναίνεση της πλειοψηφίας των ιδιοκτητών του όλου ακινήτου, ή των ιδιοκτητών διαμερισμάτων, ή των κατοίκων, ή των ιδιοκτητών ή κατοίκων μόνο του άνω του Κ.Υ.Ε. κατοικιών και άλλοτε τη μη αντίθεση, (που όλα αυτά είναι διαφορετικοί μεταξύ τους Νομικοί όροι με διαφορετικά παράγωγα αποτελέσματα – τουλάχιστον δέκα – 10) έχουν στο παρελθόν δημιουργήσει και συνεχίζουν να δημιουργούν μόνο προβλήματα χωρίς το θέμα να λύνεται οριστικά ούτε προς όφελος των κατοίκων αλλά ούτε των επαγγελματιών του κλάδου Κ.Υ.Ε. ή των ιδιοκτητών χώρων Κ.Υ.Ε.

Δυστυχώς, έχει διογκωθεί το πρόβλημα και οι ενδείξεις είναι πως θα συνεχίσει σε αυτή τη κατεύθυνση, εάν επί τέλους δεν υπάρξει βούληση οριστικής αντιμετώπισης.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΧΩΡΩΝ Κ,Υ,Ε, – Υ,Σ,, Αγαλιανού Θ. 20, 54352 Θεσσαλονίκη Τηλ. (+30)2310900052, (+30)6944436472, e-mail:psix.kye@gmailcom

Μερικά μόνο αποτελέσματα της σημερινής αντιμετώπισης του θέματος:

  • Διόγκωση των εκβιασμών και της κυκλοφορίας μαύρου χρήματος ή άλλων παροχών για «την υπογραφή» συναίνεσης, από αναζητητές εύκολου προσπορισμού κέρδους.
  • Αυτόματη «γέννηση» του προβλήματος με άρνηση συναίνεσης και «υπογραφής» αμέσως μόλις γίνει αντιληπτή η (ουσιαστικά προωθούμενη από την Υ.Α.) δυνατότητα λήψης αφανούς παρανόμου ανταλλάγματος.
  • Σε περιπτώσεις νέων αδειών για τον ίδιο προλειτουργούντα ως Κ.Υ.Ε. χώρο, νέα ανάγκη «υπογραφής», νέος εκβιασμός.
  • Ο ιδιοκτήτης κατοικίας (που πολλές φορές διαμένει αλλού ή η κατοικία είναι κενή) ακόμα και αν είναι πολεοδομικά παράνομος χειρίζεται τον επιχειρηματία Κ.Υ.Ε. κατά το δοκούν.
  • Επαγγελματική στέγη ορόφου, (π.χ. Γραφείο εντός κατοικίας) μπλοκάρει Κ.Υ.Ε.
  • Μπλοκάρισμα στην ίδια οικοδομή μπορεί να γίνει σε Κ.Υ.Ε. με αντικειμενικά μικρότερο φόρτο όχλησης, από άλλο μη Κ.Υ.Ε. που μπορεί να λειτουργεί απρόσκοπτα. Γίνεται ανέλεγκτη επιλογή επιβολής δουλείας σε ακίνητο τρίτου κατά το συμφέρον, ποικιλοτρόπως εννοούμενο.
  • Μπορεί να γίνει μπλοκάρισμα σε Κ.Υ.Ε. που βρίσκεται σε μεγαλύτερη απόσταση από τον μη συναινούντα κάτοικο σε σχέση με άλλο Κ.Υ.Ε. που βρίσκεται πλέον εγγύτερα σε αυτόν.
  • Υπάρχει ατιμωρησία δολίως καταγγελλόντων δήθεν παράνομες αδειοδοτήσεις.
  • Ψευδής δήλωση. Πρέπει να τελεσιδικήσει και ο επιχειρηματίας πρέπει να αναζητήσει δικαστικά τα καταβληθέντα ενοίκια – έξοδα διαμόρφωσης χώρου κ.λ.π. που συνήθως είναι μεγάλα ποσά και μετά από χρόνια δικαστικής διαδικασίας να δικαιωθεί κατεστραμμένος όμως πλέον, οικονομικά και επιχειρηματικά.
  • Υπάρχει ανάγκη τελεσιδικίας για δήλωση βούλησης κατοίκου ή ιδιοκτήτη κατοικίας. Πολυετής δικαστική ταλαιπωρία.
  • Υπάρχει ανάγκη τελεσιδικίας για δημιουργία Κανονισμού εάν απαιτηθεί τέτοιος ή επίσημη εγκατάσταση Διαχειριστή. Πολυετής δικαστική ταλαιπωρία.
  • Υπάρχει ανάγκη τελεσιδικίας για Κατάχρηση δικαιώματος από αρνούμενο κάτοικο ή ιδιοκτήτη. Πολυετής δικαστική ταλαιπωρία.
  • Υπάρχει αβέβαιη κατάληξη της δικαστικής διαδικασίας λόγω της ανεπαρκούς και αλληλοσυγκρουόμενης νομοθεσίας. Και όταν καταλήξει, πάλι να έχει αλλάξει η διάταξη που αναφέρεται στο θέμα.
  • Υπάρχει απαξίωση της περιουσίας του κυρίου του χώρου. Ακόμα και άλλα στα ήδη υπάρχοντα κλειστά κτίρια, χωρίς αιτιολογία.
  • Σε δύο γειτνιάζοντα κτίρια (π.χ. βλέπε Κρήτη), το σήμερα νομίμως υπαγόμενο στο Οθωμανικό δίκαιο Κ.Υ.Ε. μπορεί να αδειοδοτηθεί απρόσκοπτα ενώ το διπλανό του που τυχόν δεν υπάγεται, όχι.
  • Χώρος νόμιμος που σύμφωνα με την υφιστάμενη πολεοδομική νομοθεσία και κατά τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό έχει νόμιμα και άρα κοστοβόρα χαρακτηριστεί από το ΥΠΕΚΑ ως Κ.Υ.Ε., μπορεί να μπλοκαριστεί και να μην κάνει χρήση του χαρακτηρισμού του όπως και να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε καμιά άλλη χρήση αφού αυτή νόμιμα έχει. Η απαίτηση νομιμότητας γράφεται δε στην ίδια Υ.Α. άρθρο 5 παρ. Οίκημα 1η πρόταση.
  • Υπάρχει αδυναμία τουριστικής αξιοποίησης, το μόνο που απέμεινε ως παραγωγική επένδυση και θέσεις εργασίας.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΧΩΡΩΝ Κ,Υ,Ε, – ΥΣ , Αγαλανού Θ. 20, 54352 Θεσσαλονίκη Τηλ. (+30)2310900052, (+30)6944436472, e-mail:psix.kye@gmail.com
  • Λειτουργεί η λογική των ανταλλαγμάτων για να μην δοθεί η «υπογραφή» και να μην δημιουργηθούν νέα ανταγωνιστικά καταστήματα σε μια περιοχή.
  • Υπάρχει σαφής περιορισμός του ανταγωνισμού (όπως απαγόρευση στη λειτουργία και άλλων καταστημάτων) χωρίς αντικειμενικά κριτήρια.

κ.λ.π , κ.λ.π.

Όλα αυτά και όχι μόνον τα – θεωρούμε και κατά την κρίση σας – απαράδεκτα, συμβαίνουν ή υποθάλπονται, διότι δεν τίθενται ούτε και σήμερα από την Υ.Α., αντικειμενικοί όροι κρίσεως.

Λαμβάνονται παράλογα προληπτικά μέτρα κατ ουσία απαγόρευσης αδειοδότησης, ενώ υπάρχει και λειτουργεί πλήρης και αυστηρή ελεγκτική και κατασταλτική νομοθεσία (Πολεοδομική, Αστυνομική, Υγειονομική) αλλά και συγκροτημένοι μηχανισμοί επιβολής

της.

Δεν γίνεται δεκτό το αυτονόητο, ότι δηλαδή η τεχνική και τεχνολογική εξέλιξη προσφέρουν σήμερα άριστη αντιμετώπιση πιθανών πηγών όχλησης (π.χ. απαγωγοί με φίλτρα που παλαιότερα δεν υπήρχαν).

Ενώ η εφαρμογή των κανόνων Υγιεινής που είναι το μείζον επαφίεται στην κατά τη λειτουργία του Κ.Υ.Ε. συμμόρφωση του και ελέγχεται για αυτή, το για τη Δημόσια Υγιεινή έλασσον ή και αδιάφορο όχι μόνο εμπλέκεται αλλά και περιπλέκεται σε αφάνταστο βαθμό.

Κάθε νέο Κ.Υ.Ε., θεωρείται παραβάτης προληπτικά και η κρίση περί αυτού αλλά και τελικά η τύχη του επαφίεται ανεξέλεγκτα στη βούληση τρίτων και όχι του Κράτους και των κατά νόμο οργάνων του (Διευθύνσεις Υγιεινής, Αστυνομικές και Πυροσβεστικές Αρχές κ.λ.π.).

Περιπτώσεις χώρων με νόμιμη άδεια ΥΠΕΚΑ χαρακτηρισμένης χρήσης Κ.Υ.Ε. που

υπάρχουν στη χώρα μας:

  1. ΚΥΕ σε χώρο οριζόντιας ιδιοκτησίας με Κανονισμό και διαχειριστή.
  2. ΚΥΕ σε χώρο οριζόντιας ιδιοκτησίας με Κανονισμό, χωρίς διαχειριστή ή με διαχειριστή αρνούμενο συνεργασία.
  3. ΚΥΕ σε χώρο οριζόντιας ιδιοκτησίας χωρίς Κανονισμό, χωρίς διαχειριστή με καθορισμένα ποσοστά συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου, με συνιδιοκτήτες α) δεχόμενους ή β) μη δεχόμενους συνεργασία για απόφαση.
  4. ΚΥΕ σε χώρο οριζόντιας ιδιοκτησίας χωρίς Κανονισμό, χωρίς διαχειριστή χωρίς καθορισμένα ποσοστά συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου, με συνιδιοκτήτες α) δεχόμενους ή β) μη δεχόμενους συνεργασία για απόφαση.
  5. ΚΥΕ σε ιδιοκτησία που διέπεται από το Οθωμανικό δίκαιο (π.χ. πολλά ακίνητα στην Κρήτη).

Στις 1. Και 2.περιπτώσεις, τίθεται ως αντικειμενικό κριτήριο ο Κανονισμός, ενώ δεν είναι μόνο αυτός που μπορεί να ορίζει περιορισμούς χρήσης ή επιτρεπτές χρήσεις. Τέτοιους-ες μπορεί να θέτουν και ποικίλα άλλα μετεγγραμμένα έγγραφα όπως το Συμβόλαιο κτήσης, το της Σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας, ή εγγραπτέες δουλείες. Ο επιχειρηματίας έτσι πέφτει στην παγίδα να είναι συνεπής με το νόμο αλλά λόγω κάποιας άγνωστης σε αυτόν αλλά όμως νόμιμης δουλείας που εμφανίζει κάποια στιγμή ο όποιος και από οποιοδήποτε συμφέρον ωθούμενος που αντιτίθεται στη λειτουργία του Κ.Υ.Ε., να αναγκάζεται να κλείσει το κατάστημα.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΧΩΡΩΝ Κ,Υ,Ε, – ΥΣ , Αγαλανού Θ. 20, 54352 Θεσσαλονίκη Τηλ. (+30)2310900052, (+30)6944436472, e-mail:psix.kye@gmail.com
Η νομολογία επίσης περιλαμβάνει αρκετές περιπτώσεις όπου το απαγορευόμενο δεν σημαίνει ότι επιτρέπεται, δηλαδή απαιτεί ρητή αναγραφή του είδους του Κ.Υ.Ε. στον Κανονισμό.Η πλημμελής επίσης, όπως πάρα πολύ καλά γνωρίζει ο οποιοσδήποτε έχει ζήσει σε πολυκατοικία, απόλυτη και κατά το γράμμα του Κανονισμού τήρηση των τυπικών διαδικασιών που έχουν σχέση με γενικές συνελεύσεις, την απαρεγκλίτως τυπική εκλογή ή τη λειτουργία διαχειριστή, μπορεί ανά πάσα στιγμή να ακυρώσει οποιαδήποτε δήλωση έχει υποβληθεί. Ποιοι π.χ. όταν σήμερα εκλέγουν διαχειριστή ξαναδιαβάζουν πρώτα τον Κανονισμό για να είναι όλα τυπικά εν τάξει;

Στις 3. Και 4.περιπτώσεις η έλλειψη ξεχωριστού κειμένου με τον επίσημο τίτλο «Κανονισμός» εξηγείται από το ότι πρόκειται για παλιές οικοδομές – συνήθως μεγαλύτερες της 50 – 60ετίας και εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι εάν μέχρι σήμερα δεν έχουν Κανονισμό, δεν παρέστη καμία ανάγκη να δημιουργηθεί ξεχωριστά τέτοιος. Οι ανάγκες λειτουργίας της συνιδιοκτησίας εκαλύπτοντο και καλύπτονται και σήμερα απολύτως από αυτά τα ενιαία κείμενα. Στα πολύ παλιά αυτά συμβόλαια, όλα τα θέματα που αφορούν τη συνιδιοκτησία επί του ακινήτου αναγράφονται σε ένα μόνο ενιαίο κείμενο με γενικό και όχι αναλυτικό τίτλο του οποίου η μεταγραφή έγινε νόμιμα τότε με ένα μόνο αριθμό μεταγραφής.

Κατά το νόμο επίσης, ο Κανονισμός συντάσσεται από όλους τους κυρίους του ακινήτου (ή τον μόνον) δηλ. με τα 1000 χιλιοστά των ποσοστών επί του οικοπέδου και όχι κατά πλειοψηφία. Ενώ σε περίπτωση έλλειψης, λαμβάνεται σήμερα υπ όψιν μόνο η γνώμη των κατόχων στο ίδιο κτίριο κατοικιών αποκλείοντας αυθαίρετα τους λοιπούς συνιδιοκτήτες επί του ακινήτου. Με τη διάταξη αυτή, ποσοστό 0,001 χιλιοστών εξουσιάζει ανεξέλεγκτα το νόμιμο κάτοχο των υπόλοιπων 999,009 χιλιοστών, γεγονός απαράδεκτο τουλάχιστον για τη κοινή λογική.

Απάντηση επίσης δεν δίδεται από τη διάταξη, εάν συνιδιοκτήτες δεν δέχονται συνεργασία για απόφαση ή δεν εκδηλώνουν τη βούλησή τους.

Δεν περιγράφεται η δεσμευτική διάρκεια της βούλησης η οποία μπορεί να αλλάζει νόμιμα από μέρα σε μέρα ανάλογα με την καλόβουλη ή κακόβουλη επιθυμία συνιδιοκτήτη.

Δεν αναφέρονται θέματα καταβολής αποζημίωσης από κακόβουλο συνιδιοκτήτη έτσι ώστε να υπάρχει αποτροπή και κολασμός.

Στην 5. περίπτωση, όπου οριζόντιες ιδιοκτησίες του Ν. 3741 της 4/9 Ιαν. 1929 (ΦΕΚ Α’ 4) δεν έχουν καμία χρήση κοινών μερών εισόδου, κλιμακοστασίου, διαδρόμου, αυλής κλπ, αλλά είναι απολύτως λειτουργικά ανεξάρτητες, δεν μπορούν να προχωρήσουν αυτόνομα και σε ανεξάρτητη χρήση Κ.Υ.Ε. Ενώ οι ίδιες, εάν τυπικά υπάγονται στο λεγόμενο Οθωμανικό δίκαιο (π.χ. Κρήτη) μπορούν, ακόμα και ας μην έχουν μεταξύ τους λειτουργική ανεξαρτησία.

Έχουν γίνει περιζήτητα τέτοια οικήματα, τα λεγόμενα «Τούρκικα», σήμερα το 2013, εξ αιτίας της ελλιπούς διαχρονικά Ελληνικής νομοθεσίας. Αποτελεί τουλάχιστον κατάντια, το να στηρίζουν σήμερα Έλληνες πολίτες την επιχειρηματικότητά τους στο Οθωμανικό δίκαιο.

Βλέποντας κάποιος διαχρονικά, όλες τις παραπάνω περιπτώσεις και κάνοντας μια απλή αριθμητική αποτύπωση, διαπιστώνει ότι για το ίδιο ακριβώς θέμα απαιτείται από την ίδια κατά καιρόν διάταξη και ερμηνεία της και ανάλογα με τη περίπτωση άλλοτε ανάγκη σύμφωνης γνώμης του 100% των ποσοστών επί του οικοπέδου του όλου ακινήτου, άλλοτε ποσοστού 50%, άλλοτε λίγο μικρότερου ή λίγο μεγαλύτερου του 50%, άλλοτε μηδαμινού ποσοστού και άλλοτε μηδενικού. Αυτά και για την ίδια ημερομηνία εξέτασης μιας προέγκρισης. Κάτι το απαράδεκτο για ισότιμη αντιμετώπιση των πολιτών και των δικαιωμάτων τους αλλά και της ανάπτυξης της οικονομικής δραστηριότητας (που προσπαθούμε να επαναφέρουμε με ασφαλείς και δίκαιους κανόνες πλέον).

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΧΩΡΩΝ Κ,Υ,Ε, – Υ.Σ., Αγαλανού Θ. 20, 54352 Θεσσαλονίκη Τηλ. (+30)2310900052, (+30)6944436472, e-mail: psix.kye@gmail.com

Για την αντιμετώπιση όλης αυτής της περιπλεγμένης κατάστασης και την οριστική της επίλυση, νομίζουμε ότι χρήσιμο είναι να εξεταστεί η αντικατάσταση του εδαφίου 2 του άρθρου 5 παρ. Οίκημα της υπ Αριθμόν Υ1γ/ΓΠ/οικ. 96967 (ΦΕΚ Β2718/08.10.2012) Υ.Α., με τη παρακάτω πρόταση:

Επιτρέπεται και δεν απαγορεύεται η ίδρυση σε ισόγειους ή άλλους χώρους κτιρίων στα οποία στεγάζονται κατοικίες, ορισμένων ειδών επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών. Προς τούτο απαιτούνται:

  1. Υποβολή από τον ιδιοκτήτη (πλήρη κύριο ή επικαρπωτή) του χώρου του Κ.Υ.Ε. (ως του μόνου γνώστη όλων των περιορισμών) υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του Ν.1599/1986 ότι «Σύμφωνα με όλα τα επίσημα μεταγραμμένα έγγραφα και Δικαστικές αποφάσεις, επιτρέπεται ή δεν απαγορεύεται (υπογραμμίζεται η επιλογή από τον δηλούντα) η ίδρυση και λειτουργία της δραστηριότητας Κ.Υ.Ε. (…. Η περιγραφή ως και στην αίτηση..) στο χώρο ιδιοκτησίας μου επί (..πλήρης διεύθυνση..). Πριν από τη χορήγηση της έγκρισης αδείας λειτουργίας θα βεβαιωθεί από διπλωματούχο μηχανικό οριζόμενο από τον αιτούντα την προέγκριση, ότι ελήφθησαν τα αναγκαία μέτρα αποφυγής όχλησης των κατοίκων του κτιρίου. Διαφορετικά, η παρούσα δεν ισχύει».

Αυτή η βεβαίωση μπορεί να ενσωματωθεί και σε άλλη βεβαίωση μηχανικού που απαιτείται από την ισχύουσα νομοθεσία.

Οι απολύτως λειτουργικά ανεξάρτητοι και μη επικοινωνούντες μεταξύ τους με στεγασμένα κοινόχρηστα μέρη ή κλίμακες χώροι, μπορούν να υποβάλλουν την παραπάνω βεβαίωση μηχανικού προαιρετικά.

  1. Υποβολή από τον αιτούντα την προέγκριση, υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του Ν.1599/1986 ότι «Σε περίπτωση διαπίστωσης μη επάρκειας των μέτρων αποφυγής όχλησης, αυτά θα αναθεωρηθούν εντός εύλογης προθεσμίας για επίτευξη του κατά τις υποδείξεις της αρμόδιας αρχής αποτελέσματος. Άλλως η άδεια θα ανακληθεί.»

Με την παραπάνω απλή πρόταση και εφ όσον γίνει αποδεκτή, επιτυγχάνονται:

  1. Κατάλυση των εκβιασμών, της παραοικονομίας στο θέμα και της κυκλοφορίας «μαύρου» χρήματος ή άλλων ανταλλαγμάτων.
  2. Προστατεύεται απόλυτα ο καλόπιστος κάτοικος.
  3. Καλύπτονται όλες οι πιθανές περιπτώσεις.
  4. Αποφεύγονται πολυετείς Δικαστικές διενέξεις, με αστικές και ποινικές δίκες.
  5. Δεν ενοχοποιείται προληπτικά η επιχειρηματικότητα.
  6. Ο επιχειρηματίας δεν δραστηριοποιείται σε αβέβαιο περιβάλλον.
  7. Προάγεται η λειτουργία του ανταγωνισμού.
  8. Προάγεται η δημιουργία θέσεων εργασίας ή δεν καταργούνται ήδη υφιστάμενες.
  9. Προστατεύεται το τουριστικό μας προϊόν.
  10. Τηρείται ο κανόνας της ισονομίας.
  11. Υπάρχει σεβασμός της ιδιοκτησίας.
  12. Η νομοθεσία του Υπουργείου Υγείας, συμβαδίζει με αυτήν του ΥΠΕΚΑ.
  13. Η Ελληνική νομοθεσία πλέον αποκλειστικά, και όχι η Οθωμανική, καθορίζει τα της ίδρυσης και λειτουργίας Κ.Υ.Ε.
  14. Απλουστεύονται διαδικασίες και αποφεύγονται άλλες με περιττό περιεχόμενο.
  15. Θεσπίζονται ενιαία αντικειμενικά κριτήρια για όλες τις περιπτώσεις.
  16. Αξιοποιείται και η υφιστάμενη νομοθεσία και ο ελεγκτικός και κατασταλτικός μηχανισμός του Κράτους που δεχόμεθα ότι έχουν ανεξάρτητη και νόμιμη κρίση.
  17. Το Κράτος και όχι πλέον τρίτοι, ορίζεται σαν ο μόνος αντικειμενικός κριτής.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΧΩΡΩΝ Κ.Υ.Ε. – Υ.Σ., Αγαλανού Θ. 20, 54352 Θεσσαλονίκη Τηλ. (+30)2310900052, (+30)6944436472, e-mail: psix.kye@gmaiLcom

Το σημείο αυτό της Υ.Α. πρέπει άμεσα να προσαρμοστεί στα σημερινά οικονομικά, κοινωνικά, νομικά, τεχνικά και τεχνολογικά δεδομένα για να σταματήσουν επιτέλους οι αποτρεπτικές για την Επιχειρηματικότητα και την Εργασία αλλά και οι ως παράγοντες εκτροφής της διαφθοράς ποικίλες απαιτήσεις.

Και στη περίπτωση που δεν είναι εφικτή ή επιθυμητή για κάποιους λόγους αυτή η προσαρμογή, απολύτως αναγκαίο κρίνεται να επιλυθούν άμεσα και σε συνδυασμό, όλα τα αναφερθέντα προβλήματα εφαρμογής αλλά και όποιο άλλο, δεδομένου του ότι, ο κατάλογος τους παραπάνω είναι ενδεικτικός.

Ευχαριστώντας για το ενδιαφέρον Σας, είμαστε άμεσα στη διάθεσή Σας για αναλυτικότερες πληροφορίες και διευκρινήσεις.

ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1

ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Αριθμ. ΥΙγ/ΓΠ/οικ. 96967 (ΦΕΚ Β’ 2718/08.10.2012) Υγειονομικοί όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών και άλλες διατάξεις.ΑΡΘΡΟ 5

ΓΕΝΙΚΟΙ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ ΟΙΚΗΜΑ

Το οίκημα στο οποίο στεγάζεται η επιχείρηση τροφίμων και ποτών θα πληροί τις διατάξεις του εκάστοτε ισχύοντα Οικοδομικού Κανονισμού. Σε περιπτώσεις κτιρίων που βρίσκονται σε χώρους εκτός αρμοδιότητας της πολεοδομικής υπηρεσίας (κτίρια εντός μοναστηριών, σε αρχαιολογικούς χώρους, σε σχολικά κτίρια, σε μετασκευασμένα οχήματα, σε πλωτά ναυπηγήματα, κλπ.), επιτρέπεται η λειτουργία επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών, εφόσον διαθέτουν σχετική έγκριση της αρμόδιας τεχνικής υπηρεσίας στην αρμοδιότητα της οποίας εμπίπτουν. Κτίρια εντός παραδοσιακών οικισμών τηρούν τους ειδικότερους όρους και προϋποθέσεις των πολεοδομικών διατάξεων, στις οποίες υπάγονται.

Επιτρέπεται η ίδρυση σε ισόγειους ή άλλους χώρους πολυκατοικιών και γενικά οικημάτων, στα οποία στεγάζονται κατοικίες, ορισμένων ειδών επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών, εφόσον η εγκατάσταση στους χώρους τούτους δεν απαγορεύεται από τον Κανονισμό της πολυκατοικίας ή, εν ελλείψει κανονισμού, με υπεύθυνη δήλωση του διαχειριστή της πολυκατοικίας για τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας των ιδιοκτητών, των στεγαζόμενων στο ίδιο κτίριο κατοικιών.

 

ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΩΝ (ΦΕΚ Β’ 3007/13.11.2012)

Διορθώσεις σφαλμάτων στην υπ’ αριθμ Υ.Α Υ1γ/Γ.Π/ οικ. 96967 (ΦΕΚ 2718/τ.Β’/8-10-2012).

ΔΕΝ ΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΤΟ ΑΝΩΤΕΡΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 5 ΤΗΣ Αριθμ. Υ1γ/ΓΠ/οικ. 96967 (ΦΕΚ Β’ 2718/08.10.2012) ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ.

About Αντώνης Παπαδάκης

Δρ. Αντώνιος Παπαδάκης Υγιεινολόγος M.Sc., M.Sc., Ph.D. Επόπτης Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Κρήτης Αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Εποπτών Δημόσιας Υγείας Ιστολόγιο: Περιβαλλοντική Υγιεινή & Δημόσια Υγεία
This entry was posted in Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος. Bookmark the permalink.

2 Responses to Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιοκτήτων Χώρων Κ.Υ.Ε. / υ.σ : ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞHΣ ΠΕΡΙ ΙΔΡΥΣΗΣ Κ.Υ.Ε.

  1. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Ένας παράλληλος κόσμος που δεν είχα φανταστεί ποτέ παρά την εμπειρία μου!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.