Κρύο τσάι: Οκτώ οφέλη για την υγεία μας


Iced_Tea_from_flickrΤο κρύο τσάι είναι μια καλή εναλλακτική λύση για να δροσιστούμε το καλοκαίρι, όταν ούτε νερό θέλουμε να πιούμε, αλλά ούτε και τα γεμάτα ζάχαρη αναψυκτικά.

Μετά το νερό, το τσάι είναι το πιο διαδεδομένο ποτό στον πλανήτη. Είναι ιδιαιτέρως δημοφιλές σε ολόκληρη την Ασία, τη Βρετανία και τη Ρωσία.

Το κρύο τσάι, όπως και το ζεστό, προσφέρει μια σειρά από οφέλη στον οργανισμό. Διάφορες έρευνες έχουν δείξει ότι μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπαθειών, αλλά και άλλων ασθενειών.

Μαύρο, πράσινο ή λευκό, το τσάι μας οφελεί. Διαβάστε παρακάτω πώς.

1. Ενυδατώνει

Η Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ κατατάσσει το τσάι στη δεύτερη καλύτερη πηγή ενυδάτωσης μετά το νερό.

2. Αντιοξειδωτική δράση

Σύμφωνα με το WebMD, το τσάι περιέχει οκτώ ως δέκα φορές περισσότερες αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες από τα φρούτα και τα λαχανικά.

3. Εναλλακτική στα αναψυκτικά

Ένα κουτάκι Cola (330 ml) περιέχει 39 γραμμάρια ζάχαρη, δηλαδή 9,5 κουταλάκια του γλυκού και 140 θερμίδες. Ο ίδιος όγκος κρύου τσαγιού δεν περιέχει ζάχαρη και προσθέτει μόλις 2 θερμίδες.

4. Βοηθάει τα δόντια

Ορισμένες έρευνες υποστηρίζουν ότι το τσάι βελτιώνει την υγεία των δοντιών. Αλλάζει την οξύτητα του στόματος (pH) και έτσι αποτρέπει τις τρύπες από την τερηδόνα. Σε κάθε περίπτωση δεν βλάπτει το σμάλτο των δοντιών όπως άλλα ποτά.

5. Αντικαρκινική δράση

Η Ένωση Τσαγιού των ΗΠΑ λέει ότι περισσότερες από 3.000 δημοσιευμένες μελέτες αναδεικνύουν τον ρόλο των χημικών ουσιών του τσαγιού, όπως η επιγαλλοκατεχίνη (EGCG) στην καταπολέμηση διαφόρων ειδών καρκίνου σε διαφορετικό βέβαια βαθμό.

6. Πλούσια σε μαγγάνιο

Ένα ποτήρι τσάι περιέχει 520 μικρογραμμάρια μαγγανίου ή το 35% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης για τις γυναίκες και το 23% για τους άνδρες

Το μαγγάνιο βελτιώνει τη δυνατότητα του οργανισμού να επουλώνει τις πληγές και ενισχύει την υγεία των οστών και του μεταβολισμού.

7. Χαλαρώνει

Μια βρετανική μελέτη υποστηρίζει ότι οι πότες τσαγιού χαλαρώνουν ευκολότερα από αυτούς που δεν το δοκιμάζουν.

Αυτό συμβαίνει διότι το τσάι αποδεδειγμένα μειώνει την ορμόνη του άγχους, την κορτιζόλη, στο αίμα μετά από ένα αγχωτικό γεγονός.

8. Βοηθάει την καρδιά

Μια μεγάλη αμερικανική μελέτη αποδίδει στο τσάι μείωση του κινδύνου εκδήλωσης εμφράγματος κατά 20% και εγκεφαλικού επεισοδίου κατά 35% για όλους όσοι πίνουν από μια ως τρεις κούπες πράσινο τσάι κάθε μέρα.

Επίσης, το τσάι μειώνει τη χοληστερόλη στο αίμα.

Μπορούμε να φτιάξουμε παγωμένο τσάι, βράζοντας το φακελάκι ή το χύμα τσάι με τον παραδοσιακό τρόπο και μετά να προσθέσουμε πάγο.

Μπορούμε να αρωματίσουμε το ποτό μας με λεμόνι, φρούτα, βότανα ή μυρωδικά. Δυόσμος και τζίντζερ πάνω στο μαύρο τσάι, ροδάκινα και μοσχολέμονα στο λευκό, βατόμουρα και φλούδες πορτοκαλιού στο Earl Gray.

Πηγή: econews

About Αντώνης Παπαδάκης

Υγιεινολόγος- Επόπτης Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Κρήτης Αντιπρόεδρος Δ.Σ Πανελλήνιας Ένωσης Εποπτών Δημόσιας Υγείας
Gallery | This entry was posted in Υγεία. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s