Κίνδυνοι από την παράλειψη γευμάτων


diets-mainΜία από τις βασικές οδηγίες τωνδιατροφολόγων είναι να μην παραλείπουμε γεύματα στη διάρκεια της μέρας, είτε κάνουμε δίαιτα είτε όχι.

Η παράλειψη γευμάτων όχι μόνο δεν βοηθά στην απώλεια βάρους, αλλά μπορεί να έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, καθώς επηρεάζει τον μεταβολισμό.

Πώς αλλάζει τον μεταβολισμό

Όταν παραλείπετε γεύματα, ο οργανισμός το αντιλαμβάνεται σαν πείνα και κάνει προσπάθεια για να αποθηκεύσει ενέργεια. Ωστόσο, αν δεν τρώτε πρωινό ή το δείπνο σας, στην ουσία μειώνετε τη λειτουργία του μεταβολισμού σας και επιβραδύνετε τη διαδικασία απώλειας βάρους.

Μεταβάλλει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Η ζάχαρη -που προέρχεται από τη διάσπαση των υδατανθράκων- αποτελεί το καύσιμο του οργανισμού και είναι απαραίτητη για τη φυσιολογική λειτουργία του. Όταν παραλείπετε ένα γεύμα, προκαλείται πτώση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, η οποία επηρεάζει τη λειτουργία των οργάνων.

Αυξάνεται ο κίνδυνος διαβήτη

Η παράλειψη γεύματος ή η κατανάλωση ενός πλούσιου γεύματος το βράδυ ανεβάζει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, ενώ παράλληλα καθυστερεί την απόκριση της ινσουλίνης, μίας ορμόνης που ευθύνεται για την εμφάνιση του διαβήτη.

Προκαλεί προβλήματα δυσπεψίας

Η παράλειψη γευμάτων ευθύνεται για τη γαστρική παλινδρόμηση, τον πόνο στο στομάχι και άλλες παρενέργειες. Όταν το στομάχι μένει άδειο για πολλές ώρες εκκρίνονται γαστρικά οξέα που προσβάλλουν το βλεννογόνο του στομάχου με αποτέλεσμα να προκαλείται κοιλιακό άλγος.

*πηγή: onmed.gr

About Αντώνης Παπαδάκης

Υγιεινολόγος- Επόπτης Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Κρήτης Αντιπρόεδρος Δ.Σ Πανελλήνιας Ένωσης Εποπτών Δημόσιας Υγείας
Gallery | This entry was posted in Διατροφή. Bookmark the permalink.