Μια χούφτα ξηροί καρποί είναι το ιδανικό σνακ για κάθε στιγμή της ημέρας, καθώς παρέχουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά όπως σελήνιο, ασβέστιο, βιταμίνη Ε, φυτικές ίνες και Ω-3 λιπαρά οξέα.


xiroi_karpoiΑρκετοί ξηροί καρποί παρέχουν επίσης σίδηρο, η έλλειψη του οποίου μπορεί να οδηγήσει στη γενικευμένη αδυναμία, τις ταχυπαλμίες και τη δύσπνοια. Ο ξηρός καρπός που παρέχει τη μεγαλύτερη ποσότητα σιδήρου είναι τα κάσιους. Μια μερίδα 30 γραμμαρίων παρέχει περίπου 2 mg σιδήρου. Οι γυναίκες χρειάζονται σε καθημερινή βάση 14,8 mg σιδήρου ενώ οι άντρες 8,7 mg.
Επειδή ο μη αιμικός σίδηρος (σίδηρος κυρίως φυτικής προέλευσης) δεν απορροφάται εξίσου εύκολα με το σίδηρο που παίρνουμε από το κόκκινο κρέας, καλό θα είναι να συνδυάζουμε τον ξηρό καρπό με κάποια πηγή βιταμίνης C. Η βιταμίνη C προωθεί τη διαδικασία απορρόφησης του σιδήρου από τον οργανισμό. Συνδυάστε λοιπόν τα κάσιους με ένα ακτινίδιο, προσθέστε τα σε μια σαλάτα με πιπεριά και τομάτα ή με ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι.
 

 

About Αντώνης Παπαδάκης

Υγιεινολόγος- Επόπτης Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Κρήτης Αντιπρόεδρος Δ.Σ Πανελλήνιας Ένωσης Εποπτών Δημόσιας Υγείας
Gallery | This entry was posted in Διατροφή. Bookmark the permalink.