Η πολύ αργή ταχύτητα ανάγνωσης ξεχωρίζει με ακρίβεια 98,1% τους δυσλεξικούς από τους μη δυσλεξικούς


dusleksikoi1_b2……….ακόμα και όταν αυτοί έχουν «νικήσει» τα εμπόδια και φοιτούν επιτυχώς στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το παραπάνω επιβεβαιώνει έρευνα που πραγματοποίησε η Σοφία Ράπτη, διδάκτωρ ειδικής αγωγής στο πανεπιστήμιο του Νορθάμπτον της Αγγλίας, υπό την επίβλεψη του καθηγητή των πανεπιστημίων Μακεδονίας και Νορθάμπτον, Γιώργου Παυλίδη, εφευρέτη του παγκοσμίως αναγνωρισμένου διαγνωστικού τεστ δυσλεξίας και διάσπασης προσοχής, γνωστού ως «Pavlidis test».

Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι διαφορές στην ανάγνωση (ταχύτητα, ακρίβεια, κατανόηση) μεταξύ δυσλεξικών και μη δυσλεξικών φοιτητών. Για το σκοπό αυτό εξετάστηκαν δύο ομάδες: 26 δυσλεξικοί φοιτητές και 28 μη δυσλεξικοί φοιτητές.

Οι ομάδες εξομοιώθηκαν ως προς την ηλικία, το φύλο και το κοινωνικό- εκπαιδευτικό επίπεδο.

Η αναγνωστική τους ικανότητα αξιολογήθηκε σε δύο κείμενα και σε μεμονωμένες λέξεις αυξανόμενης δυσκολίας, σε φωναχτή και σιωπηλή ανάγνωση.

Παρατηρήθηκε ότι οι δυσλεξικοί έκαναν παρόμοια είδη λαθών με τους μη-δυσλεξικούς, ενώ παρουσίασαν υψηλότερο ποσοστό λαθών, χαμηλότερη κατανόηση και πολύ χαμηλότερη ταχύτητα ανάγνωσης σε σύγκριση με την ομάδα των μη δυσλεξικών.

Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι η ταχύτητα ανάγνωσης ήταν τόσο διαφορετική μεταξύ των δύο ομάδων, καθώς οι δυσλεξικοί διάβαζαν πολύ πιο αργά, ώστε το κριτήριο αυτό ξεχώρισε τις δύο ομάδες με μεγάλο ποσοστό ακρίβειας, 98,1%.

«Ακόμα και στους φοιτητές που νίκησαν τη δυσλεξία και κατάφεραν να σπουδάσουν εντοπίσαμε ότι αυτό που μένει από τη δυσλεξία είναι η πάρα πολύ αργή ταχύτητα ανάγνωσης» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής Γεώργιος Παυλίδης. Αντίθετα, όπως προσθέτει ο ίδιος «πολύ μεγάλη βελτίωση εμφανίζει η ανορθογραφία στους φοιτητές με δυσλεξία».

Πάντως, σε αντίθεση με τους μη δυσλεξικούς, οι δυσλεξικοί φοιτητές διάβασαν γρηγορότερα σιωπηλά παρά φωναχτά. Επίσης, οι δυσλεξικοί είχαν υψηλότερα επίπεδα κατανόησης στην φωναχτή ανάγνωση, σε αντίθεση με τους κανονικούς αναγνώστες που κατανοούσαν καλύτερα σιωπηλά.

Σύμφωνα με τον κ. Παυλίδη, τα αποτελέσματα της έρευνας θα είναι χρήσιμα για την αντικειμενική διάγνωση και την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών, που αντιμετωπίζουν οι δυσλεξικοί φοιτητές από την αρχή της φοίτησής τους στο δημοτικό και έπειτα.

Ο κ. Παυλίδης είναι εφευρέτης του παγκοσμίως αναγνωρισμένου βιολογικού διαγνωστικού τεστ «Pavlidis test», που εντοπίζει με ακρίβεια τη δυσλεξία και τη διάσπαση προσοχής από την προσχολική ηλικία μέσω της οφθαλμοκίνησης.

Η δυσλεξία είναι μία διά βίου ειδική μαθησιακή δυσκολία, έχει βιολογική και κυρίως κληρονομική αιτιολογία, με αναλογία τέσσερα αγόρια προς ένα κορίτσι, διεθνώς.

Τα κύρια συμπτώματά της είναι η πολύ αργή και με λάθη ανάγνωση, η μεγάλη ανορθογραφία, η δυσκολία στις ξένες γλώσσες και ιδίως στα Αγγλικά, η δυσκολία μεταφοράς της σκέψης τους στο γραπτό, η πολύ καλύτερη επίδοσή τους στα πρακτικά μαθήματα (ενώ υστερούν στα θεωρητικά και φιλολογικά μαθήματα) και η μεγάλη διαφορά επίδοσης μεταξύ της προφορικής σε σχέση με τη γραπτή έκφραση, γι’ αυτό και εξετάζονται προφορικά σε όλα τα στάδια της εκπαίδευσης, μέχρι και στο πανεπιστήμιο.

Τους δυσλεξικούς χαρακτηρίζει συνήθως η εφευρετικότητα, η δημιουργικότητα και η ανώτερη καλλιτεχνική έκφραση, διότι σκέφτονται τάχιστα με εικόνες, λόγω εγκεφαλικής υπεροχής.

Διάσημοι εφευρέτες, καλλιτέχνες, ηγέτες και επιχειρηματίες ήταν δυσλεξικοί, όπως οι Άλμπερτ Αϊνστάιν, Τόμας Έντισον, Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Πάμπλο Πικάσο, Γουόλτ Ντίσνεϊ, Στίβεν Σπίλμπεργκ, Τζον Λένον, Ουίνστον Τσόρτσιλ, Μπιλ Γκέιτς και Στηβ Τζομπς.

WWW.NOOZ.GR

About Αντώνης Παπαδάκης

Υγιεινολόγος- Επόπτης Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Κρήτης Αντιπρόεδρος Δ.Σ Πανελλήνιας Ένωσης Εποπτών Δημόσιας Υγείας
Gallery | This entry was posted in Υγεία. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s