KEPKA : Η καινούρια Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε: Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν την προέλευση του κρέατος


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η καινούρια Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε:

Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν την προέλευση του κρέατος

beef.jpg__800x600_q85_cropΣτις 30 Σεπτεμβρίου 2014, ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής πολιτικής τροφίμων θα αποκαλύψει το πρόγραμμά του, για τα επόμενα 5 χρόνια, στο Ευρωκοινοβούλιο. Πιστεύουμε ότι η ξεκάθαρη σήμανση του κρέατος πρέπει να βρίσκεται «ψηλά», στις προτεραιότητές του, ιδίως μετά το σκάνδαλο, με το αλογίσιο κρέας.

Κατά τη διάρκεια του μήνα Σεπτέμβρη η BEUC – Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών και το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, «έτρεξαν» μια εκστρατεία, ζητώντας να επεκταθεί η σήμανση της χώρας προέλευσης, σε όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα, που περιέχουν κρέας, όπως στα λαζάνια, στο ζαμπόν, στα λουκάνικα, που πωλούνται, στην Ευρώπη. Ενώ η προέλευση του νωπού κρέατος, σύντομα, δε θα αποτελεί μυστήριο, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός, για το κρέας, στα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Η εκστρατεία της BEUC στοχεύει να αλλάξει τη σημερινή κατάσταση. Πάνω από 9.000 καταναλωτές έκαναν share ή like της εκστρατείας, στο facebook και στο twitter, μέχρι σήμερα.

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος (που πρόκειται να οριστεί), ο κ. Vytenis Andriukaitis, δε μπορεί να κωφεύσει, στο αίτημα αυτό των καταναλωτών. Έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Δεκέμβριο του 2013, δείχνει ότι 9 στους 10 καταναλωτές θέλουμε να γνωρίζουμε, που γεννήθηκε, εκτράφηκε και σφάχτηκε το ζώο, από το οποίο προέρχεται το κρέας, που τρώμε.

Η Μονίκ Γκόγιενς, Διευθύντρια της BEUC σχολίασε: « Αυτή η εκστρατεία αποτελεί μια επιπλέον απόδειξη ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ενδιαφέρονται, για τη σήμανση της προέλευσης του κρέατος. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να ακούσει αυτό το 90% των καταναλωτών, που θέλουν να γνωρίζουν την προέλευση του κρέατος, που τρώνε. Το πρόσφατο σκάνδαλο, με το αλογίσιο κρέας, έχει σοβαρά πλήξει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, στα τρόφιμα.  Η αλυσίδα παραγωγής- κατανάλωσης κρέατος πρέπει να γίνει πιο διαφανής. Η διαφάνεια αποτελεί μέρος της λύσης, για την αποκατάστασή της χαμένης εμπιστοσύνης. Η υποχρεωτική σήμανση της προέλευσης παίζει σημαντικό ρόλο».

Η εκστρατεία μας (σε δύο στάδια):

  1. Η εκστρατεία απογειώθηκε, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πάνω από 9.000 shares/likes. Ζητήσαμε, από τους καταναλωτές να κάνουν share και retweet την παρουσίαση, που έδειχνε το τυπικό ταξίδι ενός γουρουνιού http://bit.ly/1rzvjCr, από «το αγρόκτημα, στο πιάτο».
  2. Κάποιοι παρασκευαστές τροφίμων, εθελοντικά, αναγράφουν την προέλευση του κρέατος, που χρησιμοποιούν. Ζητήσαμε, από τους καταναλωτές να ανεβάσουν παραδείγματα, στη συλλογή μας http://bit.ly/1wTgmd5 με την κοινή χρήση των φωτογραφιών τους, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χρησιμοποιώντας το #meatorigin.

About Αντώνης Παπαδάκης

Υγιεινολόγος- Επόπτης Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Κρήτης Αντιπρόεδρος Δ.Σ Πανελλήνιας Ένωσης Εποπτών Δημόσιας Υγείας
Gallery | This entry was posted in Ασφάλεια τροφίμων. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s