Προδιαγραφές ΑΜΕΑ


ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΧΩΡΟΙ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΑμεΑ ΟΔΗΓΙΕΣ ΥΠΑΙΘΠΑ

Περιγραφή ΕΛΟΤ

ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

32 Responses to Προδιαγραφές ΑΜΕΑ

  1. Ο/Η diamantis λέει:

    Συγνωμη, αλλα δεν δουλευουν τα λινκ.

  2. Καλησπέρα
    έχετε δίκιο διορθώθηκε ……
    Σας ευχαριστώ

  3. Ο/Η diamantis λέει:

    ΟΚ. Τελικα στα ποσα μετρα θελει W.C. για ΑΜΕΑ ? Την τελευταια φορα που τσεκαρα ηταν στα 100 τμ αιθουσα πελατων . Εχει αλλαξει κατι ?

  4. Ο/Η Αναστασιος Παπαδοπουλος λέει:

    Καλησπέρα και συγχαρητήρια για το πληρέστατο site!
    Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής. Τα 100 τμ πάνω από τα οποία απαιτείται αποχωρητήριο ΑΜΕΑ, αναφέρονται στην μικτή επιφάνεια του χώρου αίθουσας (ή/και υπαίθριων χώρων με τραπεζοκαθίσματα) ή στο συνολικό μικτό εμβαδόν του κτιρίου που στεγάζεται η επιχείρηση (μαζί με αποθήκες, κουζίνες, λάτζες κτλ.)? Κατά την γνώμη μου τα 100τμ αναφέρονται στην αίθουσα ή/και του υπαίθριους χώρους με τραπεζοκαθίσματα.

    Σε αντίστοιχο link στο site σας και ειδικότερα στο
    «Νομοθεσία / Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος / Υγειονομικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις για τα αποχωρητήρια για ΑΜΕΑ στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος» της κας Φωτεινής Κουτσιαρή, το εν λόγω όριο των 100τμ αναφερεται στην «κλειστή αίθουσα ή/και υπαίθριο χώρο ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων».

    Γνωρίζετε εάν υπάρχει κάποια εγκύκλιος που να διευκρινίζει σαφώς το θέμα?

    —————————————————————————————————————–
    Περιγραφή προβλήματος:
    —————————————————————————————————————–
    Υποβάλλω το ερώτημα επειδή αντιμετωπίζω μια περίπτωση όπου σε κτίριο με οικοδομική άδεια του 1994 -η οποία είχε εκδοθεί για αλλαγή χρήσης από κατοικία σε εστιατόριο- πρέπει να λειτουργήσει πάλι εστιατόριο με νέα διεύθυνση (ύστερα από 6-7 χρόνια που έμεινε ξενοίκιαστο).

    Το εστιατόριο έχει συνολικό μικτό εμβαδόν (αίθουσα, κουζίνα, τουαλέτες, λάτζες κτλ.) 130τμ περίπου. Το μικτό εμβαδόν που αντιστοιχεί στην αίθουσα πελατών είναι 75τμ.
    Δεδομένου ότι κάποιοι χώροι έχουν τακτοποιηθεί με τον Ν4014, η κατασκευή WC για ΑΜΕΑ δεν μπορεί να γίνει εύκολα με απλή ενημέρωση της Υπηρεσίας Δόμησης 48 ώρες πρίν (σύμφωνα με πρόσφατη εγκύκλιο του ΥΠΕΚΑ), και μάλλον πολεοδομικά προβλέπεται να είναι μια επίπονη διαδικασία.
    Γι’ αυτό πρέπει να σιγουρευτώ ότι απαιτείται η ύπαρξη WC ΑΜΕΑ.

    ————————————————————————————————————-
    Εναλλακτική προσέγγιση του προβλήματος, εάν η απαλλαγή των 100τμ αναφέρεται στο συνολικό μικτό εμβαδόν του κτιρίου:
    ———————————————————————————————————–
    Ο Ν4067 αναφέρει ότι «σε υφιστάμενα κτίρια που στεγάζονται υπηρεσίας του Δημοσίου…ή έχουν χρήση συνάθροισης κοινού…επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις για εξυπηρέτηση προσπέλασης από ΑΜΕΑ…» μέχρι το έτος 2020. Και συνεχίζει η παράγραφος 4 του αρ.26, με την περιγραφή κάποιων απαλλακτικών διατάξεων όπως αυτή για τα ΚΥΕ: «…καθώς επίσης και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυγμα τραπεζοκα−
    θισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ. μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους.»

    Ερμηνεία: το υφιστάμενο κτίριο-που έχει χρήση συνάθροισης κοινού (χωρίς να στεγάζεται τώρα επιχείρηση)-και έχει συνολικό μικτό εμβαδόν 130τμ, δεν απαλάσσεται από την υποχρεώση δημιουργίας WC ΑΜΕΑ, αλλά υποχρεούται μέχρι το 2020, να έχει κατασκευάσει όλα τα απαραίτητα για την εξυπηρέτηση της προσπέλασης από ΑΜΕΑ (ράμπες, WC, κτλ.)
    Λογικό ή παράλογο?

    Θα σας ήμουν υπόχρεος αν μπορούσατε να σχολιάσετε τα παραπάνω.
    Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.

    Αναστάσιος Παπαδόπουλος , Πολιτικός Μηχανικός

    • Καλησπέρα

      το Υπουργείο Υγείας όσο γνωρίζω έχει αποδεσμευτεί από τη θέμα μιας και το έχει αναλάβει το ΥΠΕΚΑ . Η ρύθμιση του ΝΟΚ όπως σωστά μου αναφέρεται ορίζει ρητά την εξαίρεση για μικτό εμβαδόν κάτω από 100 . Μόνο το ΥΠΕΚΑ λοιπόν είναι αρμόδιο να εκδώσει ερμηνευτική εγκύκλιο για το τι εννοεί με το μικτό εμβαδόν .Επομένως δεν μπορώ να σας απαντήσω και για να είμαι ειλικρινής περιμένω και εγώ απάντηση στο ίδιο ερώτημα .

      Είμαι στη διάθεσή σας για επιπλέον πληροφορίες .
      ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
      ΥΓΙΕΙΝΟΛΟΓΟΣ – ΕΠΟΠΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
      ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

      • Ο/Η Yannis Gkoumas λέει:

        Μεικτό εμβαδό στην πολεοδομική νομοθεσία είναι μαζί με τους τοίχους. Το μόνο που πρέπει να απαντηθεί είναι αν τα 100τ.μ. αφορούν το χώρο των πελατών ή το σύνολο του χώρου.
        ΥΓ (αν εννοεί τον χώρο των πελατών, επειδή αυτός δεν είναι απόλυτα σαφής και μπορεί να τροποποιηθεί λίγο, μπορεί εύκολα τα 105τ.μ. να γίνουν 95τ.μ.) Εκεί καλό θα ήταν να θεσμοθετηθεί ποσοστό επί του συνόλου του χώρου ή ελάχιστο εμβαδό λειτουργιών εξυπηρέτησης του βασικού χώρου.

        • Όπως είχα επισημάνει στις 22 Απριλίου 2013, δεν ήταν ξεκάθαρη η διάταξη που αφορούσε τα ΑΜΕΑ σε ΚΥΕ. Ακόμα και στις Πολεοδομίες δεν είχε αποσαφηνιστεί εάν τα 100 τ.μ. που αναφέρονται στον ΝΟΚ εννοούνταν ως χώρος ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων ή συνολικό μικτό εμβαδόν καταστήματος.

          Σχεδόν τρία χρόνια μετά, αυτό διευκρινίζεται με την απάντηση που έλαβε το Υπουργείο Υγείας από το αρμόδιο ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ και που επισημαίνει ότι τελικά η αναφορά των 100 τμ αφορά τον συντελεστή δόμησης. Προς διευκόλυνση όλων παραμένει η υπεύθυνη δήλωση των ενδιαφερομένων ότι οι όποιες διαμορφώσεις απαιτούνται βάσει ΝΟΚ για τα ΑΜΕΑ, θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2020.

          η ΣΧΕΤΙΚΉ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ

          Σε απάντηση του ανωτέρω (α) σχετικού εγγράφου, σχετικά με την υποχρέωση που θέτει το άρθρο 26 του ν.4067/12(ΝΟΚ) για τη δημιουργία αποχωρητηρίων ΑμεΑ σας αναφέρουμε τα εξής:

          Για τα υφιστάμενα πριν την ισχύ του ΝΟΚ κτίσματα της παρ.4 του άρθρου 26 του ΝΟΚ προβλέπεται στην ίδια παράγραφο ότι: «… επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, ώστε οι λειτουργικοί χοίροι τους να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με αναττηρία ή εμποδιζόμενα άτομα. … και θα πρέπει να ολοκληρωθούν αέγρι το 2020,. ».

          Στην δε παρ.4γ) της υπ’αρθμ.42382/16.7.13 εγκυκλίου με θέμα «Διευκρινήσεις για την εφαρμογή του άρθρου 26 του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (Ν.4067/12) , που αφορά στις ειδικές ρυθμίσεις για την προσβασιμότητα ΑμεΑ/εμποδιζόμενων ατόμων.» του Γραφείου Μελετών ΑμεΑ του ΥΠΕΚΑ, του οποίου οι αρμοδιότητες μετά την ισχύ του Π/Δτος 100/28.8.2014 (ΦΕΚ 167/Α), ασκούνται από την Δ/νση Α.Ο.Κ.Α του Υ.Π.Α.Π.ΕΝ (άρθρο 35 παρ.2γ ββ) του Π/Δτος 100/28.8.2014 14), έχει αποσαφηνιστεί ότι: « Το γρονικό όριο ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων προσβασιιιότητας ιιέγρι το 2020, αφορά σε όλες τις περιπτώσεις υφισταμένων – προ της ισχύος του παρόντος νόμου – κτιρίων της παρούσας παραγράφου.».

          Από τα παραπάνω προκύπτει ότι, οι διαμορφώσεις που ενδεχομένως απαιτείται να γίνουν προκειμένου οι λειτουργικοί χώροι των ως άνω κτιρίων να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα, και στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η υποχρέωση δημιουργίας
          προσβάσιμων χώρων υγιεινής, έχουν προθεσμία να ολοκληρωθούν μέχρι το 2020, με την επιφύλαξη των περιπτώσεων όπου εκδίδεται οικοδομική άδεια για αναδιαρρυθμίσεις – ανακαινίσεις – αλλαγής χρήσης ή στις περιπτώσεις στις οποίες εργάζονται άτομα με ειδικές ανάγκες κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 4 και 8 της ΥΑ 52487/15.1.2002 (ΦΕΚ 18/Β).

          Όσον αφορά στην δυνατότητα εξαίρεσης από την υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό σας για υφιστάμενα πριν την ισχύ του νόμου κτίρια, σας παραπέμπουμε:

          Στην παρ.4 του άρθρου 26 του ΝΟΚ προβλέπεται ότι: « … καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυγμα τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ. μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους.» και
          Στην παρ.4 δ) της υπ’αρθμ.42382/16.7.13 εγκυκλίου του Γραφείου Μελετών ΑμεΑ του ΥΠΕΚΑ όπου αναφέρεται ότι όταν εκδίδεται οικοδομική άδεια για χρήση «… καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυγμα τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο και μικτό εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ (δεν προσμετρώνται τα τ.μ που δεν υπολογίζονται στον σ.δ), οι χώροι αυτοί, υποχρεούνται μεν να έχουν διασφαλίσει την οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση, εξαιρούνται δε, από τη δημιουργία προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, στις περιπτώσεις που προκαλείται δυσανάλογη επιβάρυνση στον ιδιοκτήτη…».
          Σε κάθε περίπτωση, φορείς και ιδιώτες έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν στην Επιτροπή Προσβασιμότητας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (άρθρο 26 παρ.7 ΝΟΚ), η οποία γνωμοδοτεί επί ειδικών,.θεμάτων προσβασιμότητας, που προκύπτουν κατά την εφαρμογή των ειδικών διατάξεων του ΝΟΚ. η συγκρότηση της οποίας επίκειται το αμέσως προσεχές διάστημα.

  5. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Καλησπέρα

    Έχω κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος σε νησί ο χώρος μου αίθουσα , κουζίνα , παρασκευαστιριο ειναι 124 τετραγωνικά ,
    Ολα τα τραπέζια μου ειναι εκτός μαγαζιού στην πλατεία και στην παραλία που δεν υπερβαίνουν τα 100 τετραγωνικά ειναι στα 85 τ.μ στην διαδικασία να κάνω τουαλέτα για ΑΜΕΑ ειναι υποχρεωτικό ; Και ποσά τετραγωνικά θέλει η τουαλέτα ΑΜΕΑ ; Μπορώ να την κάνω πίσω απο το μαγαζί που έχω ενα χώρο η προσέλευση πρέπει να ειναι εντός του μαγαζιού ;

    • Καλησπέρα

      δεν είναι πλέον θέμα υγειονομικής Νομοθεσίας αλλά Πολεοδομικής . Το άρθρο του νέου ΝΟΚ μάλλον αναφέρει ότι δεν απαιτείται σε καταστήματα με ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων με λιγότερα από 100 τμ αλλά δεν ξέρω μιας και έχω ακούσει και διαφορετική άποψη ότι εννοεί 100 τμ συνολικό εμβαδόν καταστήματος . Βέβαια αναφέρει ότι για υφιστάμενα κτίρια αν προκαλεί δυσανάλογο κόστος τότε μπορεί να παραλειφθεί
      . Προσωπική μου άποψη είναι ότι στην περίπτωσή σας δεν προβλέπεται .
      Ν. 4067 ΦΕΚ 79 Α’/09.04.2012 Άρθρο 26 Ειδικές ρυθμίσεις για
      την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων
      Υφιστάμενα κτίρια με χρήσεις εμπορίου και γραφείων, εκτός των κτιρίων που
      στεγάζουν γραφεία υπηρεσιών του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου φορέα,
      νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου,
      οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτης και δεύτερης βαθμίδας, καθώς επίσης
      και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυγμα
      τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό
      εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ. μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την
      υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό,
      εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους.

      Είμαι στη διάθεσή σας για επιπλέον πληροφορίες .
      ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
      ΥΓΙΕΙΝΟΛΟΓΟΣ – ΕΠΟΠΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
      ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

  6. Ο/Η μ.σ. λέει:

    καλημέρα κ. Παπαδάκη και όπως πάντα σας ευχαριστώ για την βοήθεια
    που μας προσφέρετε στην αποκωδικοποίηση της νομοθεσίας.
    Παρακαλώ πολύ να με ενημερώσετε για τα παρακάτω θέματα
    α)το μικτό εμβαδόν για απαίτηση wc ΑΜΕΑ αφορά στο κατάστημα ή στο άθροισμα
    μικτό εμβαδόν καταστήματος + εμβαδον υπαίθριων χώρων
    β) έχει το δικαίωμα υπάλληλος υγειονομικής υπηρεσίας να απαιτεί βεβαίωση μηχανικού για ηχομόνωση όταν αυτή έχει καταργηθεί με την εγκύκλιο 2 και αν όχι που μπορώ να απευθυνθώ
    για να ξεπεράσω αυτό το εμπόδιο
    ευχαριστώ πολύ

    • Καλημέρα

      δυστυχώς και η δικιά σας ερώτηση απαιτεί απάντηση όχι από υγειονομική Υπηρεσία αλλά Πολεοδομική . Το σχετικό άρθρο του ΝΟΚ απαλλάσσει:

      Υφιστάμενα κτίρια με χρήσεις εμπορίου και γραφείων, εκτός των κτιρίων που
      στεγάζουν γραφεία υπηρεσιών του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου φορέα,
      νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου,
      οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτης και δεύτερης βαθμίδας, καθώς επίσης
      και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυγμα
      τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό
      εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ. μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την
      υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό,
      εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους.

      Μετά από πολύ διάβασμα της παραγράφου και διχογνωμίες με τους συναδέλφους ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ είναι ότι αναφέρεται σε μικτό εμβαδόν τραπεζοκαθισμάτων διαφορετικά δεν θα τα ανέφερε στην αρχή της πρότασης και θα έλεγε απευθείας 100τμ μικτό εμβαδόν . Σημαντικό όμως είναι και το κομμάτι του δυσανάλογου κόστους που αφήνει παραθυράκι .

      Το δεύτερο ερώτημα πρέπει να απευθυνθεί στο Υπουργείο ( θα το προωθήσω εγώ) .

      Είμαι στη διάθεσή σας για επιπλέον πληροφορίες .
      ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
      ΥΓΙΕΙΝΟΛΟΓΟΣ – ΕΠΟΠΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
      ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

      • Ο/Η μ.σ. λέει:

        ευχαριστώ πολύ για την άμεση ανταπόκριση
        δυστυχώς ο ΝΟΚ που θα ΄΄έλυνε΄΄ προβλήματα ,δημιούργησε μεγαλύτερα
        με τα ΄΄ορθάνοιχτα΄΄ παράθυρα που άφησε για την παρ—ερμηνεία των διατάξεων,
        και μας φέρνει σε καθημερινή διαμάχη με τους ΄΄πελαγωμένους΄΄ υπαλλήλους που
        αβοήθητοι και ανημέρωτοι προσπαθούν να ερμηνεύσουν …τι θέλει να πει ο νομοθέτης…και σε ποιόν!!!!!

  7. Ο/Η βασιλης λέει:

    Καλησπερα εχω νοικιασει ενα καταστημα 84τμ και θελω να μαθω αν χρειαζομαι τουαλετες για ΑΜΕΑ.δεν υπηρχε πριν στο χωρο τιποτα η οικοδομη ειμαι καινουργια.Επισης θα ηθελα να ξερω ποιες ειναι ακριβως οι διαστασεις μιας τετοιας τουαλετας διοτι δεν διευκρινιζεται πουθενα.υπαρχει καποιος νομος??

    • Καλημέρα

      το θέμα με τις τουαλέτες ΑΜΕΑ είναι πολεοδομικό . Από συζητήσεις που έχω κάνει με το αρμόδιο Νομοθετικό τμήμα του Υπουργείου Υγείας έχω ξεκαθαρίσει ότι οι Υγειονομικές Υπηρεσίες δεν επεμβαίνουν στο αν απαιτείται ή όχι . Τώρα σαν πολίτης και εγω διαβάζω τον νέο οικοδομικό κανονισμό και το άρθρο 26 που αναφέρει μια εξαίρεση :
      Υφιστάμενα κτίρια με χρήσεις εμπορίου και γραφείων, εκτός των κτιρίων που
      στεγάζουν γραφεία υπηρεσιών του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου φορέα,
      νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου,
      οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτης και δεύτερης βαθμίδας, καθώς επίσης
      και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυγμα
      τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό
      εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ. μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την
      υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό,
      εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους.
      Το αν απαιτείται ή όχι θα το βεβαιώνει ο μηχανικός σας στα σχεδιαγράμματα που θα καταθέσετε .

      Είμαι στη διάθεσή σας για επιπλέον πληροφορίες .
      Αντώνης Παπαδάκης
      Υγιεινολόγος- Επόπτης Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Κρήτης ΠΕ Ηρακλείου
      Μέλος Δ.Σ Πανελλήνιας Ένωσης Εποπτών Δημόσιας Υγείας

  8. Ο/Η Δημητρης λέει:

    ΧΑΝΙΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Γεια σας. νομιζω οτι οι διαστασεις ειναι 2.00 Χ2.25!
    διατηρω καταστημα υπο ανεργεση υγεονομικου ενδιαφεροντος 32 τ.μ. εσωτερικος χωρος (κουζινα,wc,λαντζα)με αιτηση αδειας για εστιατοριο και 50τ.μ σε πεζοδρομο κοινοχρηστος χωρος για αναπτυξη τραπεζοκαθισματων.
    1)στην αδεια μου τι αριθμο τραπεζοκαθισματων θα παρω?
    2)χρειαζεται τουαλετα ΑΜΕΑ?

    Θα εκτιμουσα πολυ την βοηθεια σας κ.Παπαδακη
    Ευχαριστω πολυ!

    • Καλημέρα στα όμορφα Χανιά

      λοιπόν όπως απάντησα και στον αναγνώστη που με ρώτησε το θέμα των αποχωρητηρίων για ΑΜΕΑ είναι Πολεοδομικό .
      Από συζητήσεις που έχω κάνει με το αρμόδιο Νομοθετικό τμήμα του Υπουργείου Υγείας έχω ξεκαθαρίσει ότι οι Υγειονομικές Υπηρεσίες δεν επεμβαίνουν στο αν απαιτείται ή όχι . Τώρα σαν πολίτης και εγω διαβάζω τον νέο οικοδομικό κανονισμό και το άρθρο 26 που αναφέρει μια εξαίρεση :
      Υφιστάμενα κτίρια με χρήσεις εμπορίου και γραφείων, εκτός των κτιρίων που
      στεγάζουν γραφεία υπηρεσιών του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου φορέα,
      νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου,
      οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτης και δεύτερης βαθμίδας, καθώς επίσης
      και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυγμα
      τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό
      εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ. μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την
      υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό,
      εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους.
      Το αν απαιτείται ή όχι θα το βεβαιώνει ο μηχανικός σας στα σχεδιαγράμματα που θα καταθέσετε .

      Τέλος όσο αφορά τα καθίσματα η νέα διάταξη προβλέπει εξυπηρετούμενα άτομα (καθήμενοι ή όρθιοι ) και προκύπτουν αν διαιρέσουμε των ωφέλιμο χώρο για ανάπτυξη καθισμάτων με το 1.2

      Είμαι στη διάθεσή σας για επιπλέον πληροφορίες .
      Αντώνης Παπαδάκης
      Υγιεινολόγος- Επόπτης Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Κρήτης ΠΕ Ηρακλείου
      Μέλος Δ.Σ Πανελλήνιας Ένωσης Εποπτών Δημόσιας Υγείας

  9. Ο/Η Anastasios Papadopoulos λέει:

    Κε Παπαδάκη, καλησπέρα. Αφού πρώτα σας ξανασυγχαρώ για το πάρα πολύ καλό και χρήσιμο σε πολλές ειδικότητες ιστότοπο που έχετε φτιάξει, θα ήθελα να επισημάνω και το εξής σε σχέση με τα αποχωρητήρια για ΑΜΕΑ βάσει ΝΟΚ:
    Το άρθρο 26 του ΝΟΚ, ξεκαθαρίζει (πριν την αναφορά για απαλλαγή σε καταστήματα 100τ.μ.) ότι για υφιστάμενα κτίρια με χρήση συνάθροισης κοινου (εστιατορίων κτλ.) οι απαιτούμενες διαμορφώσεις για ΑΜΕΑ (όχι δηλαδή μόνο τουαλέτες, αλλά και ράμπες πρόσβασης και κίνησης των ατόμων αυτών…) θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2020. Και αυτό κατά τη γνώμη μου είναι λογικό γιατί μία τουαλέτα ΑΜΕΑ σε μια κάτοψη χώρου, χωρίς τις απαιτούμενες προσβάσεις δεν έχει κανένα νόημα. Συνεπώς για άδειες λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, που εκδίδονται τώρα και μέχρι το 2020, δεν θα πρέπει να υπάρξει κώλυμα σε σχέση με τουαλέτες και διαμορφώσεις ΑΜΕΑ, ανεξαρτήτως των τετραγωνικών μέτρων του καταστήματος.
    Αναμένω απάντηση για τους παραπάνω ισχυρισμούς, από την αρμόδια Πολεοδομία στην οποία έχω καταθέσει τον σχετικό φάκελο για ένα κατάστημα που χειρίζομαι.

    ΜΦΧ
    Αναστάσιος Παπαδόπουλος, Πολιτικός Μηχανικός

    • Καλημέρα κ. Παπαδόπουλε

      συγγνώμη που καθυστέρησα να σας απαντήσω αλλά βρέθηκα το τριήμερο χωρίς υπολογιστή …

      έχετε δίκιο και πολύ σωστά έχετε πράξει .. όπως έχω γράψει αρκετές φορές εδώ με την έκδοση και της νέας υγειονομικής διάταξης αλλά και του ΝΟΚ το θέμα είναι καθαρά Πολεοδομικό . Αυτό άλλωστε έχει σκοπό και η νέα υγειονομική διάταξη … να περιορίζεται ο έλεγχος των εποπτών Δημόσιας Υγείας μόνο στα υγειονομικά θέματα . Αναμένουμε την όποια απάντηση σας δώσουν .

      Ευχαριστώ

      Αντώνης Παπαδάκης
      Υγιεινολόγος- Επόπτης Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Κρήτης ΠΕ Ηρακλείου
      Μέλος Δ.Σ Πανελλήνιας Ένωσης Εποπτών Δημόσιας Υγείας

  10. Ο/Η Anastasios Papadopoulos λέει:

    Αγαπητέ κε Παπαδάκη,
    Σε συνέχεια του προηγούμενου σχόλιου που είχα κάνει σχετικά με την απαίτηση ή μή για διαμορφώσεις που σχετίζονται με ΑΜΕΑ (δηλ. ράμπες, τουαλέτες, διάδρομοι κίνησης κλπ.) και κατόπιν σχετικής Βεβαίωσης που πήρα από την Πολεοδομία για σχετική υπόθεση,έχω να αναφέρω τα εξής:
    Στις Πολεοδομίες δεν έχει αποσαφηνιστεί εάν τα 100 τ.μ. που αναφέρονται στον ΝΟΚ εννοούνται ως χώρος ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων ή συνολικό μικτό εμβαδόν καταστήματος και αδυνατούν να δώσουν απάντηση.
    Ωστόσο, μέχρι να αποσαφηνιστεί το θέμα και προκειμένου να προχωρήσουν εκκρεμούσες υποθέσεις που σχετίζονται με καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, η Πολεοδομία δέχεται ότι με μία Υπεύθυνη Δήλωση του ιδιοκτήτη ότι «..οι όποιες διαμορφώσεις απαιτούνται βάσει ΝΟΚ για τα ΑΜΕΑ, θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2020» ξεπερνιέται, τουλάχιστον προς το παρόν αυτό το πρόβλημα και μέχρι να δοθεί σαφής απάντηση.

    Συγχαρητήρια και πάλι για το site και την συνολική προσπάθεια που κάνετε για ενημέρωση σε υγειονομικά θέματα.

    ΜΦΧ
    Αναστάσιος Παπαδόπουλος
    Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc

  11. Ο/Η maria papadopoulou λέει:

    ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΩ ΣΤΟ ΕΣΠΑ ΓΙΑ ΑΝΑΚΑΙΝΗΣΗ ΕΝ.ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΝΟΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ( ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΑΛΕΤΑ ) ΓΙΑ ΑΤΟΜΩΝ ΑΜΕΑ. ΜΗΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ.?

    • Εδώ θα βρείτε περισσότερα …

      Είμαι στη διάθεσή σας για επιπλέον πληροφορίες .
      Αντώνης Παπαδάκης
      Υγιεινολόγος- Επόπτης Δημόσιας Υγείας Περιφέρειας Κρήτης ΠΕ Ηρακλείου
      Μέλος Δ.Σ Πανελλήνιας Ένωσης Εποπτών Δημόσιας Υγείας

  12. Ο/Η Χρηστος Παπαναστασιου λέει:

    Να αναφερθω στο θεμα των διαστασεων των WC ΑΜΕΑ. Δεν προσδιοριζονται πολεοδομικα οι διαστασεις απλως οριζεται οτι πρεπει να εγγραφεται εντος του WC κυκλος ελευθερος εμποδιων διαμετρου 1,50m. Επισης το καθαρο ανοιγμα της πορτας πρεπει να ειναι > 0,80 m, δηλ. πορτα τουλαχιστον 0,90 m και να ανοιγει προς τα εξω. Πρεπει να παρεχονται χειρολαβες στηριξης παρα την λεκανη, και ο νιπτηρας να μην εχει υποκειμενα εξαρτηματα σε υψος που να παρεμποδιζουν τβ προσεγγιση του αμαξιδιου. (Τα ανωτερω προδιαγραφονται στο απο ετων non paper του ΥΠΕΚΑ με τιτλο «Σχεδιαζοντας για ολους» και επισης στην προτεινομενη νεα διαταξη για ΑΜΕΑ η οποια ομως δεν εχει ακομη επισημοποιηθει)

    Χρ. Παπαναστασιου
    Πολιτικος Μηχ/κος – Μηχ/γος Μηχ/κος

  13. Ο/Η mur λέει:

    Κύριε Παπαδάκη θα μπορούσατε να μ απαντησετε στην εξης ερώτηση? σε κατάστημα ταβέρνα έχει γίνει wc ΑΜΕΑ, τι θα κάνουμε με την ράμπα ?το δάπεδο του καταστήματος είναι περίπου 30 εκατοστά πιο ψηλα από το πεζοδρόμιο που θα μπει η ράμπα πάνω στο πεζοδρόμιο?επιτρέπεται αυτό?γιατί χρειάζεται και κάποιο μήκος για να γίνει η ράμπα με μια κατάλληλη κλίση….ή μηπως να ετοιμάσουμε μια τεχνική εκθέση για αδυναμία κατασκευης ράμπας αμεα….λόγω έλλειψης χώρου τοποθέτησης της ράμπας?

    • Καλημέρα και συγγνώμη για την καθυστέρηση στην απάντηση αλλά βρίσκομαι σε διακοπές και το ιντερνετ είναι δύσκολο να βρεθεί .

      Η προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ καθώς και οι χώροι Υγιεινής δεν είναι υγειονομικό θέμα αλλά ορίζεται με διατάξεις του ΥΠΕΚΑ . Επομένως δεν μπορώ να μπω σε τεχνικές λεπτομέρειές γιατί δεν τις γνωρίζω . Η υγειονομική Υπηρεσία σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις απαιτεί τουαλέτα ΑΜΕΑ όταν τα καταστήματα που εξυπηρετούν καθήμενους πελάτες έχουν χώρο ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων > 100 τμ .

  14. Ο/Η Alexandros Tzevelekis λέει:

    Καλησπέρα. έχω βγάλει οικοδομική άδεια για μονάδα επεξεργασίας αποβλήτων από εκσκαφές, κατασκευές και κατεδαφίσεις (ΑΕΚΚ). Το κτίριο το οποίο βρίσκεται σε αγροτεμάχιο (εκτός σχεδίου) έχει μικτή επιφάνεια 49,50 τ.μ. και είναι ισόγειο. Αποτελείται από 2 χώρους γραφείων, ένα wc και μία κουζίνα. είναι απαραίτητη η δημιουργία πρόσβασης για ΑΜΕΑ? γιατί έχω φτάσει στο σημείο να βγει το ΠΕΚ και ενώ δεν μου είπαν τίποτα στην ΕΠΑΕ τώρα μου ζήτησαν να τους αποδείξω ποια εγκύκλιο δηλώνει ότι δεν είναι απαραίτητη η δημιουργία πρόσβασης για ΑΜΕΑ. Ευχαριστώ.

    • ΚΑλημέρα

      δυστυχώς είναι μια ερώτηση που δεν μπορώ να σας απαντήσω γιατί δεν είναι ούτε υγειονομική ούτε περιβαλλοντική αλλά Πολεοδομική .
      Για ρίξτε μια ματιά εδώ : Ν. 4067 ΦΕΚ 79 Α’/09.04.2012 Άρθρο 26 Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων

      1. Στους χώρους όλων των νέων κτιρίων εκτός των κτιρίων με χρήση κατοικίας, για τα οποία η άδεια δόμησης εκδίδεται μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, επιβάλλεται να εξασφαλίζεται η οριζόντια και κατακόρυφη αυτόνομη και ασφαλής προσπέλαση από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα και η εξυπηρέτηση αυτών σε όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους των κτιρίων σύμφωνα με τις Οδηγίες Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Σχεδιάζοντας για Όλους», όπως αυτές τροποποιούνται και ισχύουν κάθε φορά. Στα κτίρια αυτά επιβάλλεται επίσης η πρόβλεψη προσβάσιμων σε άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων χώρων υγιεινής σε ποσοστό 5% των συνολικών χώρων υγιεινής για χρήση κοινού ή σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον ένας ανά συγκρότημα χώρων υγιεινής, ο οποίος μπορεί να έχει μικτή χρήση (ανδρών/γυναικών). Οι παραπάνω προσβάσιμοι χώροι υγιεινής θα συνυπολογίζονται στον αριθμό χώρων υγιεινής που επιβάλλεται ανά χρήση από άλλες διατάξεις. Εφόσον τα παραπάνω κτίρια διαθέτουν χώρους στάθμευσης τότε ποσοστό 5% αυτών ή τουλάχιστον ένας θα διαμορφώνεται κατάλληλα για χρήση αναπηρικών αυτοκινήτων.

      Ειδικά για τα κτίρια με χρήση κατοικίας επιβάλλεται να εξασφαλίζεται η αυτόνομη και ασφαλής οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα σε όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους των κτιρίων κατοικίας, καθώς επίσης και η διασφάλιση συνθηκών εύκολης μετατρεψιμότητας των κατοικιών σε κατοικίες μελλοντικών χρηστών με αναπηρία/εμποδιζόμενων ατόμων, χωρίς να θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου.

      2.Η δυνατότητα αυτόνομης και ασφαλούς προσπέλασης όλων των κτιρίων από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα και η εξυπηρέτηση αυτών εξασφαλίζεται με προσβάσιμες οριζόντιες και κατακόρυφες οδεύσεις που αρχίζουν από τη στάθμη του πεζοδρομίου και φτάνουν μέχρι την πόρτα του ανελκυστήρα και τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους των κτιρίων αυτών και αποτελούνται από στοιχεία κατάλληλων προδιαγραφών, όπως ράμπες, αναβατόρια, ανελκυστήρες, με την πρόβλεψη προστατευμένων προσβάσιμων χώρων αναμονής σε περίπτωση έκτακτων αναγκών σε κάθε όροφο σε αναλογία ένας χώρος με μία θέση αμαξιδίου, όταν ο πληθυσμός του ορόφου είναι μικρότερος από 200 άτομα, ή 1 χώρος με δύο θέσεις αμαξιδίου όταν ο πληθυσμός του ορόφου είναι μεγαλύτερος από 200 άτομα.

      3.Οι κοινής χρήσης υπαίθριοι χώροι των οικοπέδων, στα οποία κατασκευάζονται τα κτίρια που αναφέρονται στην παράγραφο 1, επιβάλλεται να διαμορφώνονται κατάλληλα, εφόσον το επιτρέπει η μορφολογία του εδάφους ώστε να χρησιμοποιούνται και από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα.

      4.Στα υφιστάμενα πριν από την ισχύ του παρόντος νόμου κτίρια που στεγάζονται υπηρεσίες του Δημοσίου, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα, κοινωφελείς οργανισμοί, οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτης και δεύτερης βαθμίδας ή έχουν χρήσεις συνάθροισης κοινού (χώροι συνεδρίων, εκθέσεων, μουσείων, συναυλιών, αθλητικών ή πολιτιστικών συγκεντρώσεων, ναοί, θέατρα/ κινηματογράφοι, εστιατόρια/ ζαχαροπλαστεία/ καφενεία/ κέντρα διασκέδασης, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, αίθουσες αναμονής επιβατών, τράπεζες/ ανταλλακτήρια κ.λπ.), προσωρινής διαμονής, εκπαίδευσης, υγείας και κοινωνικής πρόνοιας, δικαιοσύνης και σωφρονισμού, γραφείων και εμπορίου, βιομηχανίας και βιοτεχνίας, καθώς επίσης και στους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων και πρατηρίων καυσίμων επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, ώστε οι λειτουργικοί χώροι τους να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα.

      Οι διαμορφώσεις που αναφέρονται στην παράγραφο αυτή γίνονται σύμφωνα με τις Οδηγίες Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, που αναφέρονται στην παραπάνω παράγραφο 1 και θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το 2020, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου, άλλως τα κτίρια θα θεωρούνται αυθαίρετα.

      Ειδικά για την περίπτωση των υφιστάμενων κτιρίων που μνημονεύονται στην παρούσα παράγραφο επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η πρόβλεψη ανελκυστήρα με τις ελάχιστες εσωτερικές διαστάσεις θαλάμου που προβλέπει το πρότυπο ΕΛΟΤ.ΕΝ 81.70 «Κανόνες ασφάλειας για την κατασκευή και την εγκατάσταση ανελκυστήρων

      – Ειδικές εφαρμογές για ανελκυστήρες επιβατών και αγαθών – Μέρος 70: Προσιτότητα σε ανελκυστήρες ατόμων περιλαμβανομένων και ατόμων με ειδικές ανάγκες» για ένα χρήστη αναπηρικού αμαξιδίου και ενός τουλάχιστον προσβάσιμου σε άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα χώρου υγιεινής με κοινή χρήση ανδρών/γυναικών.

      Υφιστάμενα κτίρια με χρήσεις εμπορίου και γραφείων, εκτός των κτιρίων που στεγάζουν γραφεία υπηρεσιών του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου φορέα, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτης και δεύτερης βαθμίδας, καθώς επίσης και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυγμα τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ. μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους.

      Ειδικότερα θέματα που αφορούν στην προσαρμογή των παραπάνω κτιρίων μπορούν να ρυθμιστούν με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού.

      5.Από τις διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων εξαιρούνται τα κτίρια που έχουν μοναδική πρόσβαση σε δρόμο με βαθμίδες ή βρίσκονται σε οικόπεδα στα οποία η ελάχιστη διαφορά στάθμης του φυσικού εδάφους στην οικοδομική γραμμή από την επιφάνεια του πεζοδρομίου είναι μεγαλύτερη από 2,50 μ.. Επίσης εξαιρούνται από την υποχρέωση διαμόρφωσης πρόσβασης στους πάνω από το ισόγειο ορόφους ή τους εσωτερικούς εξώστες ή αναβαθμούς τα κτίρια που αναφέρονται στην παράγραφο 1, εφόσον:

      α) το εμβαδόν των εσωτερικών εξωστών ή αναβαθμών αποτελεί ποσοστό μέχρι 50% του εμβαδού της κυρίως αίθουσας και όχι περισσότερο των 100 τ.μ. και η χρήση του είναι ίδια με αυτή της κυρίως αίθουσας ή οι εσωτερικοί εξώστες ή αναβαθμοί έχουν βοηθητική χρήση,

      β) το συνολικό μικτό εμβαδόν των πάνω από το ισόγειο ορόφων είναι μικρότερο των 200 τ.μ. και

      γ) το μικτό εμβαδόν κάθε ορόφου είναι μικρότερο των 70 τ.μ.. Οι εξαιρέσεις που αναφέρονται στις περιπτώσεις β΄ και γ΄ της παραγράφου αυτής δεν ισχύουν, αν η χρήση του κτιρίου είναι η μοναδική στον οικισμό και ταυτόχρονα στους πάνω από το ισόγειο ορόφους υπάρχουν χρήσεις για εξυπηρέτηση κοινού διαφορετικές από αυτές που υπάρχουν στον ισόγειο όροφο.

      6. Κατά τη διαμόρφωση ή ανακατασκευή των κοινόχρηστων χώρων των οικισμών (όπως ιδίως χώρων που προορίζονται για την κυκλοφορία των πεζών, όπως των πλατειών/ πεζοδρόμων/ πεζοδρομίων/ νησίδων, χώρων πρασίνου/ άλσεων, στάσεων/αποβαθρών κ.λπ.) εφόσον το επιτρέπει η μορφολογία του εδάφους, επιβάλλεται να εξασφαλίζεται η δυνατότητα πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων με οδεύσεις πεζών/ οδεύσεις τυφλών/ κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες) χωρίς αναβαθμούς με κλίση μέχρι 5% / προσβάσιμα μηχανικά μέσα κάλυψης υψομετρικών διαφορών, κατάλληλη τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού, όπως στεγάστρων, καθιστικών, στύλων φωτισμού, κάδων απορριμμάτων, σήμανσης κ.λπ., καθώς και να διαμορφώνεται ποσοστό 5% των χώρων στάθμευσης ή τουλάχιστον ένας για χρήση αναπηρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με τις Οδηγίες, πρότυπα και κανονισμούς που αναφέρονται στην παραπάνω παράγραφο 1.

      Σε πεζοδρόμια και σε πεζοδρόμους και λοιπούς κοινόχρηστους χώρους του μη βασικού δικτύου πεζοδρόμων, εφόσον η μορφολογία του εδάφους δεν επιτρέπει τη δυνατότητα δημιουργίας πλήρως προσβάσιμων χώρων κίνησης για άτομα σε αναπηρικό αμαξίδιο, εξασφαλίζεται πάντοτε η προσβασιμότητα για τις λοιπές κατηγορίες χρηστών.

      7.Στην περίπτωση ανάγκης γνωμοδότησης επί ειδικών θεμάτων προσβασιμότητας που προκύπτουν κατά την εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων, τα αρμόδια γνωμοδοτικά / ελεγκτικά όργανα, όπως ΥΔΟΜ, Ελεγκτές Δόμησης, Συμβούλια Αρχιτεκτονικής μπορούν να προσφύγουν στην «Επιτροπή Προσβασιμότητας», που συνιστάται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και εδρεύει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Η Επιτροπή αυτή θα μπορεί να εισηγηθεί στον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και ειδικές ρυθμίσεις που αφορούν στην προσβασιμότητα. Με την παραπάνω απόφαση καθορίζονται οι φορείς που θα εκπροσωπούνται σε αυτήν, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οπωσδήποτε εκπρόσωποι της Εθνικής Συνομοσπονδίας των Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), οι ιδιότητες των μελών, ο τρόπος συγκρότησης και λειτουργίας της και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

      8.Οι ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων που προβλέπονται στο παρόν άρθρο, αφορούν στη σύνταξη, παρουσίαση της μελέτης προσβασιμότητας, όπως αυτή ορίζεται στο ν. 4030/2011 (Α΄ 249) άρθρο 3 παρ. 2β και άρθρο 9 παρ. 6 και στο προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κατ’ εξουσιοδότηση του παραπάνω νόμου. Ομοίως κατ’ εξουσιοδότηση του παραπάνω νόμου πραγματοποιείται ο έλεγχος των έργων και εργασιών δόμησης που ορίζεται στο άρθρο 4 της υ.α. οικ. 9875/2012 (Β΄469).

  15. Ο/Η Σιάτρα Σπυριδούλα λέει:

    Για ίδρυση σχολής χορού σε υφιστάμενο κτήριο με οικ. άδεια του 1979, στο οποίο η είσοδος γίνεται στο επίπεδο του πεζοδρομίου, αλλά για να μπεις σε οποιοδήποτε χώρο του πρέπει να ανέβεις 8 σκάλια (υπερυψωμένο ισόγειο με κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο) απαιτείται πρόσβαση Α.Μ.Ε.Α. και κατ΄επέκταση χώροι υγιεινής Α.Μ.Ε.Α.; Επίσης στον Ά όροφο θα θέλαμε να δημιουργήσουμε μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων 141,32 μ² ως προσάρτημα της σχολής χορού. Αυτή θα χρειαστεί εξυπηρέτηση Α.Μ.Ε.Α. δηλαδή πρόσβαση και χώρους υγιεινής; Επίσης η πρόσβαση στην αίθουσα πρέπει να γίνεται με κλιμακοστάσιο ιδιωτικό ή μπορεί να είναι το κοινόχρηστο του κτηρίου (πλάτος σκάλας 1,40 μ. με πλατύσκαλα και όχι σφηνοειδή σκαλοπάτια).
    Θα ήθελα και παραπομπή στην αντίστοιχη νομοθεσία αν είναι εύκολο. Ευχαριστώ πολύ.

  16. Ο/Η danai λέει:

    καλημέρα σας, θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση σχετικά με λουτρό Αμεα σε ιδιωτικό έργο, αλλα δημόσιου ενδιαφέροντος (καλοκαιρινή κατασκήνωση). Στους χώρους υγιεινής θα τοποθετηθεί ντουζ. Ειναι απαραίτητη η τοποθέτηση πορσελανινης ντουσιερας ή μπορεί να γίνει ισόπεδη διαμόρφωση με κατάλληλες κλίσεις απο το υλικό του δαπέδου (πλακάκι)?
    Ευχαριστώ πολύ

    • Καλημέρα Χριστός Ανέστη

      δυστυχώς η ερώτηση σας δεν μπορεί να απαντηθεί με νομοθετική τεκμηρίωση . Δυστυχώς το καθεστώς αδειοδότησης των παιδικών κατασκηνώσεων (ιδιωτικών – Δημόσιων ) είναι τόσο παλιό που δεν προβλέπεται ανάλογη απαίτηση . Αυτό όμως που πρέπει να ψάξετε είναι αν προκύπτει απαίτηση σύμφωνα με τον ΝΟΚ γεγονός που λόγω του ότι πρόκειται για καθαρά Πολεοδομικό θέμα εγώ δεν διαθέτω τις απαραίτητες γνώσεις .

      • Ο/Η danai λέει:

        απο όσο έχω ψάξει, υπάρχει απαίτηση για ισόπεδη διαμόρφωση, χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίζεται με ποιον τρόπο θα γίνεται αυτή. Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.
        Καλή σας μέρα

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s